Sitemap
 

Har du forslag eller ideer til emner, så send os en mail på

redaktion@jobcard.dk

Eller har du lyst til selv at skrive et indlæg og dele dine erfaringer med jobsøgning med andre, så send os en mail på

redaktion@jobcard.dk

Send denne side til en ven

Min E-mail:
Mit navn
Modtagers E-mail
Besked



 


Profiler dig selv på netttet

Af: Gitte Schramm, www.jobcard.dk

Er du jobsøgende kan det betale sig, at du er bevidst om at profilere og markedsføre dig selv på nettet.

Hvis du som jobsøgende ønsker at bruge nettet til at profilere dig selv og din egen faglighed er det vigtigt, at du sørger for at de links, der ligger om dig har en faglig karakter.

Fagligt relevante links kan eksempelvis være
  • Artikler, som du har skrevet eller er blevet interviewet til
  • Faglige projekter, som du har deltaget i
  • Blogindlæg af relevant karakter
  • Deltagelse i relevante sociale netværk på nettet – eksempelvis LinkedIn, Plaxo m.fl.
  • Bøger af faglig karakter
  • Seriøse websites af faglig karakter
  • Etc.

    Når en potentiel arbejdsgiver googler dig vil det være til din fordel, og det vil styrke indtrykket af din faglige profil. Og dermed promovere dig positivt.

    Ligger der links, der sætter dig i et ufordelagtigt lys eller tilhører privatlivets fred til, så bed opdragsgiveren om at fjerne dit navn.

    Men hvis du ønsker, at promote dig selv på nettet er det også vigtigt, at være bevidst om, hvordan du bruger nettet i dit privatliv – og hvilket indtryk du efterlader som privat person. Her tænker jeg specielt på Facebook, som jo er et socialt medie, som de fleste af os bruger rent privat.

    Husk altid på, at den person som googler dig, kender dig ikke. Og personen vil helt automatisk foretage sine egne tolkninger ud fra sine egne forudsætninger og referencerammer. Og du har ikke mulighed for at forklare dig.

    Så det gælder altså om, at du som udgangspunkt er bevidst om, hvilket indtryk du efterlader dig – også på Facebook blandt vennerne i cyberworld.

    Copyright JobCard - Kopiering kun efter skriftlig aftale


    Hvad mener du:

    Navn:
    Email:
    Overskrift:
    Kommentar: